آغاز فروش فوری و پیش فروش محصولات سایپا + جدول (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) دامنه نوسان بورس تغییر می‌کند؟ (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) خودرو‌های وارداتی از هفته آینده در سامانه یکپارچه عرضه می‌شود (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) پلمب ۲ آرایشگاه زنانه در بلوار سجاد مشهد (١١ اردیبهشت ١۴٠٣) شرط پرداخت عوارض آزادراهی برای صدور بیمه شخص ثالث حذف شد تک جمله‌هایی برای کسانی که همیشه پای کارند و دیده نمی‌شوند ۲۲ هزار صندلی به ناوگان هوایی کشور اضافه شد | نیاز کشور به ۵۵۰ فروند هواپیما قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) پایان بورس امروز (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) با افت ۱۲ هزار واحدی شاخص کل + نمای پایانی بازار دبیر اجرایی خانه کارگر خراسان رضوی: قوانین کارگری به درستی اجرا نمی‌شود پیاز ارزان می‌شود (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) هشدار به مستاجران: مراقب کلاهبرداری در سامانه خودنویس باشند دفاع تمام‌قد مقام معظم رهبری از کارگران | حال جامعه کارگری خوب شود حداقل نیمی از مردم کشور حالشان خوب می‌شود ویدئو | دستمزد کارگران تاثیری بر تورم ندارد رهن و اجاره ملک در منطقه شهدای مشهد چقدر نقدینگی لازم دارد؟ | کمبود فایل‌های اجاره (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) کدام بانک‌ها در ارائه تسهیلات نهضت ملی مسکن عملکردشان منفی بوده است؟ شرایط دریافت لاستیک دولتی رایگان خودرو چیست؟ + مدارک و لینک ثبت‌نام ورود دیوان عدالت اداری به ۳ پرونده شکایت برای ابطال مصوبه دستمزد ۱۴۰۳ حال خوش کارگر، برنامه خوب دولت را‌  می‌طلبد حباب و قیمت سکه بیشتر شد (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت طلا، دلار و سکه در بازار امروز (سه‌شنبه، ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) پس‌لرزه‌های مصوبه جدید سازمان بورس| آیا بازارگردانان همچنان به رسمیت شناخته می‌شوند؟ تصویب جدول منابع و مصارف هدفمندسازی یارانه‌ها مالیات عجیب طلافروشان خبرساز شد | طلافروشان ماهانه ۸۰۰ هزار تومان مالیات دادند گره‌های باز نشده مسکن مهر | ۱۲۰ هزار واحد باقی مانده است تمامی ظرفیت قطار‌های فوق العاده مشهد در دقایق اول تکمیل شد
سرخط خبرها

جلوگیری از عرضه کالاهای الکتریکی غیراستاندارد در واحدهای صنفی مشهد

  • کد خبر: ۱۹۴۰۴۵
  • ۲۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۶
جلوگیری از عرضه کالاهای الکتریکی غیراستاندارد در واحدهای صنفی مشهد
جلسه‌ هم‌اندیشی با موضوع استاندارد در تولید و عرضه کالا‌های الکتریکی در روز پنجشنبه (۱۸ آبان) با حضور مسئولان اداره استاندارد، هیئت مدیره اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان صنعت برق و جمعی از اعضای اتحادیه در محل سالن جلسات اتاق اصناف مشهد برگزار شد.

به گزارش شهرآرانیوز، در حاشیه این جلسه رئیس اتحادیه صنف تولیدکنندگان و فروشندگان صنعت برق اظهار داشت: پس از بروز کرونا و به تبع مشکلات پس از آن که گریبان‌گیر بسیاری از مشاغل شد، موضوع آموزش اعضای این اتحادیه به حالت تعویق درآمد که این امر به تدریج مسائل و مشکلات بسیاری را در بحث تولید و عرضه کالاهای استاندارد در سطح شهر ایجاد کرد.

رامین رضامند ضمن اشاره به تبعات کاهش بازرسی‌ها از واحدهای صنفی تحت پوشش و همچنین عدم آموزش اعضای صنفی در دوران بیماری کرونا افزود: هم‌اکنون مشکلات بسیاری در سطح تولید و عرضه استاندارد برخی کالاهای الکتریکی از جمله سیم و کابل، کلید، پریز، لامپ و سایر موارد مربوطه ایجاد شده است.

وی ضمن اشاره به جایگاه ویژه تولیدات الکتریکی خراسان رضوی به‌خصوص مشهد در سطح کشور خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم تا در راستای حفظ و تقویت معروفیت و برند بودن استان در زمینه تولید کالاهای الکتریکی با افزایش آموزش‌های لازم برای اعضای اتحادیه ضمن ارائه آگاهی لازم در خصوص تولید و عرضه کالاهای استاندارد از فروش و عرضه کالاهای غیراستاندارد در سطح شهر جلوگیری به عمل آوریم.

رئیس اتحادیه صنف تولیدکنندگان و فروشندگان صنعت یکی از مهم‌ترین مشکلات اتحادیه را ورود کالاهای غیراستاندارد از تهران و ورامین به مشهد عنوان کرد و یادآور شد: همان‌طور که می‌دانید برای مثال زعفران، چسب، ترانس و سیم مشهد و خراسان در سطح کشور شناخته شده است، اما افرادی از طریق باربری‌ها کالاهای غیراستاندارد را با سوءاستفاده از نام مشهد و خراسان وارد این مناطق کرده که در صورت عدم پیگیری، صدمات و لطمات جبران‌ناپذیری به تولیدکنندگان این مبحث وارد خواهد شد. 

 

رضامند با اشاره به مشمولیت کالاها و خدمات این اتحادیه به مقررات استاندارد اجباری در ادامه افزود: برخی از متصدیان واحدهای صنفی برای خرید و ارائه کالاهای موردنیاز صرفاً با دیدن کد ده رقمی و علامت استاندارد اقدام به خرید و فروش کالا می‌کنند، این درحالی است که علاوه بر رؤیت این موارد، کالاها باید دارای شرایط استاندارد دیگری نیز باشند.

وی با تأکید بر استفاده از نیروها و آزمایشگاه‌های مراکز تولیدی برای کارشناسی کالاهای مورد بازرسی اظهار داشت: با توجه به اینکه اتحادیه ضمانت اجرایی ندارد نیاز به برگزاری گشت‌های مشترک با ادارات و سازمان‌های مرتبط با موضوع همچون تعزیرات، صمت، استاندارد و ... دارد تا امکان خارج کردن کالاهای تقلبی و غیراستاندارد از فروشگاه‌ها ایجاد شود.


در ادامه این خبر بازرس اتحادیه به دوگانگی قانون نظام صنفی و بخشنامه اداره استاندارد در تعیین جرایم تقلب اشاره کرد و گفت: در قانون نظام صنفی فروش کالای غیراستاندارد به تقلب تعبیر شده و جرایم در نظر گرفته شده در این قانون در مقایسه با قانون استاندارد بسیار متفاوت است، بنابراین اگر بخواهیم در این موضوع با افراد متخلف برخورد کنیم، دوگانگی قانون مشکل قضایی به وجود می‌آورد که نیاز است مسئولان برای رفع این موضوع اقدام کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->